2008. január 17., csütörtök

DAY1 DAY3

Hátul ülök mint egy nagyi akit visznek a hűtőért, van időm irni, mondjuk fél kézzel – helyszükében – mint a mogorva és egyaltalan nem csinos pénztáros a kaisersban….mondjuk azert igy a 3nap elejere kezd fejben kicsinosodni…


Garmin GPS MAP 278 annak ellenére, hogy még nincs 9óra mükődik. Mindnyájan meghattotan nézzük, veszi a jelet, csöndben van, ki van irva minden, úgy latszik a hétvége delelöttöket nem szereti; szombaton indulas utan – bár akkor még gps nelkul másodikra eltaláltuk a start utan 300méterre lévő nádor utcát - az m7m1 agip kutnal mar bekapcsoltuk a „technika” nagy részét. 2 gps, 2 profi iranytű, 1 cb, 1 thuraya satelit telefon, 3 pmr/lpd radio, legalabb atlagos IQ és egy 4.0literes monstrummal kisse nagykepuen, sajnalva a tobbieket. Verseny van. Profik vagyunk. Jelzo raketa és uvegvágó kés is van. Kemények vagyunk. Van Damme, Chuck Norris és Lorenzo Lamas készen áll. Csak mi magasabbak vagyunk .Verseny van, ugyhogy a mekiben még reggelizunk kenyelmesen.

Indulás, V6os 4ezres Jeep Wrangler Safari edition morog, mindenki minket néz, nemhiába rettentő jóképüek és extrémek vagyunk. Sötétitett üveg mögött röhögunk, 1esbe be, garmin 278, elso feladat be.


Semmi. ’Tibi bazdmeg nem értesz hozzá?!’. ’Kussoljá’. ’Te kussoljáá’. Kivulrol még faszák vagyunk. Belül égés, jel semmi, ujraindit. Semmi. Kiszáll (kicsit ég, de profi, blazirt arc, átlag ugyse érte, langley jelentkezz, alfa-charlie-echo csapat zulu 0815 bevetesre kesz) antenna igazit, minden fasza, beszal.

Semmi.

Üvöltés, mindenki elhuzott mar, meki mar kivulrol is undorito, mindenki rohadjon meg, szar az egesz, geci bamako. Igy nem lesz segely osztas, vörös kereszt vörös arcba megy át.

278 renduletlenul nyomkod, kozben tibinek tanacsadas. Tibi nagyon udvariatlanul es csunyan válaszul, ha igy folytatja a szájára lesz verve….de, de,de 1 jel megvan, igen kicsim ezaz, ezazzzz, add a bácsinak, gyere….2 jel, jolvanugyes vagy, mar nem sok van hatra, gyere gyere, gyere…..semmi. kurva anyad. Bmeg mit nem látsz, a kibaszott felhő zavar, kocsog?! Masik 2 gps – pioneer v6600, garmin etracks vista cx – megy, akkor neked, te profi hajos, törhetetlen, zuzhatatlan geci, mi nem megy? Nincs víz? Az a baj?

Megvan, megvan, megvan a 3. jel. Feláltunk. Chuck, Jean-Paul, Lorenzo megint nyugodt és jószagú. Irány mór csór. Első kérédés: mennyibe kerül egy korsó sór a csukacsardaban. Ennyi?! Ennyi a bamako? Milyen rally? Ez kislanyoknak valo, egy kori sör árát még a palik is meg tudja kerdezni. Egyébként 360,nem ittunk (én mar csak azert sem, mert decensen, diszkreten masnapos voltam, Beni (öcsém) szülinapi partija miatt, de erről majd kesobb) verseny van. Meg leves. A babgulyas rendben van, kicsit sok benne a pista --- most eset rám egy strandpapucs, ne röhögjé ádám, folytatom --- , de verseny van, kemeny vagyok….ezt nem hiszem el! Egy levelst nem lehet bekapni, nyugodtan, jon a travelchannel (meg a 11ora elötti resze, gondolom) , hogy vegyuk fel ahogy megerkezunk es fussunk be a csardaba, ja, futni fogok hul a levesem. Befutunk, lehet, hogy kivagjak, mert egybol leultem enni. Lorenzo éhes. Számla ki, kocsiba be. Garmin 278 be. Semmi. A mascot szamár röhög.


Nyomkodas, kábelek átnézése, kulso antenna ok, magasan kocsi tetejen, nincs takarva, áram van, tölt, mi van már megint felhő, te hajos g***?!


Elindulunk vakon a 8ason – pioneeren ninc magyarorszag es nem lehet koordinatat beirni, de legalabb ádám boldog hangosan szól a Black Eyed Peas; Ő is banda tag lesz ha igy folytatja, kapja a monoklit; kisgarminon nincs ertekelheto autossterkep – közben 278as nyomkod. Tibi/Chuck mar tudomanyosan nyomkodja, rendszergazda, profi, linux meg minden. Jean-Paul irigykedik, lejart a CD (plusz fenyegetem), nincs mit csinalni, eloveszi a titkos fegyvert a tomtom go920ast. Plusz egy titkos gps. 3an vagyunk 4 gpsre. Ádám sajnos nem tudja nyomkodni mert ErvaHIKLsfASDfdfsa be se lehet kapcsolni.


Langley magara hagyott minket, igy nehez lesz hazavinni a smaragdot.


278as be, jel is van, nagysagrendileg nem is ir hulyesegeket, első koordinatas feladat indul. Piros fejpantok fel, m4a5 vallhoz, zöld lampa, bemegyunk. Várpalota elött lőterre be, 4kerek be, kemyények vagyunk, marseilles szól. Terkep hianyaban légvonalban megyunk, meg tippelünk. Céltol 500ra kocsibol ki, rádiók, kisgarmin betáráaz, JP kocsinal marad, fedez, Chuckkal rohanm a hegyre. Sár, hó, jég, kemények vagyunk. Jobb lett volna nem a tiszacipőben jönni. 400m. 350-340-300, hányás. Tényleg sok volt a pista, nem nez ki jol a hóban, Chuck kicsit érzekeny lesz, Ő is. 290mindjart megvan. Sziklafal, jeg, jó,, kerüljünk, kerülünk, JP 3x kerdezi: ’megvan már?’. Kicsit rusztikusabb visszavalasz. Mászás, hegyoldal, csúszás, távolodas, 650, körbe megint, volgybe le, hegyre fel, 40perc, megvan a betű, megvan a feladat…..ja, hogy ott az út? Bmeg, bmeg, bmeg 278as. Bmeg, géza, bmeg bamako, bmeg csukacsarda. Alfa-bravo-charlie hozd a kocsit, mondom hozd a kocsit, HOZD A KOCSIT áááá árnyekolja a hegy.


Most, most jo? Jo? Hallasz, gyere fel, itt vagyunk,megvan a feladat, versenyben vagyunk megint, hogy mi? Lecsuszhtal keresztben és majdnem felborultal, ja mar latunk, durva.

Sár nyakig. Tiszacipő olyan mint egy flipflop. Jeep be beee. Minden tiszta sár, kezdunk kinezni valahogy. Ha cigiznenk akkor most mindenki prosmalbit szivna a 35collos BF Goodrich kerekeknek tamaszkodva, de verseny van, menni kell. Kilincsel elöre lecsuszás, a dmbról, felező, elöl hatul össze vissza kapcsolgatva, kisgáz nagygáz, lábujhegyezés, padlozas semmi nem számiz csuszunk le. Gyorsak vagyunk gps (a kicsi fasza) megvan a következő betű. Mission accomplised, ready to evcuate. JP kocsiban, Chuck bozotracsra fel, én – Lorenzo – mutatóujjammal körkörösen jelzem, hogy indulunk. Van gége mikrofon is a radiohoz (Igen, komolyan van. Tényleg. Eskű.), de meg nem kell, kezjel eleg.


Lőtérről ki, forgalomba be. 3 feladat megvan. Késés kb.4óra. 278as hol meg hol nem megy. Rezignaltsag. Új kifejezes születik: ’emelőzés’. Garmin gyártok ’elezőzve’ lesznek,de erről, Szomjas24ról és a péntek estéről később. Feladat van. Dani off, Lorenzo on, késésben vagyok, JP és Chuck mar üvölt….pirosmalbi kikészit…Carrieresban vagyunk….


Szóval vissza….smároltam egy szoborral egy kőbányában, állítólag

ilyen indiana jonesos feladat, de hat hozzank kepest profeszor jones inkabb egy feltorekvo nyávogos pudlikutyás divattervező, mondjuk egy naray (persze homofob sem akarok lenni, még…tényleg PC vagyok meg minden, de hat lassuk be Lorenzo irja a naplot, nem Dani. Elöl ülök megint, nagy betus Macho, Tibi lett a Nagyi….Ádám kicsit önzözik a vezetessel, azt mondja majd afrikaban, de tudja, ha tulfesziti akkor emelozes lesz), nem 3 kemeny dzsippes csávó.

Szoval azt irja a SzabóGál, hogy ’elveszett kőbánya fosztogatoi, nem mexiko, nem kambodzsa, nézz farkas szemet a szoborral es tole 5 meterre…etc, etc’ (( azt, hogy etc, etc nem irta, mert Ő, a SzabóGál most komoly versenyigazgató, ha lehet meg komolyabb mint a Palik amikor redbulltart es magyaraz Barnuskának , no de most vissza ))


Megvan, PRM/LPD drót Chucknak, hagyd futni a vietkongot, gyere megvan a kajas lada a papirral – jó, jó, többen találtuk meg, vannak meg csapatok versenyben, 4sör minuszban vagyunk, ja…nem is, mert as norvégotol van egy a dhlért – toljuk, ird as dobozh nevet, gyorsan JP mar farad a kocsinal, jonnek a sárgák (mint mar mondtam, Lorenzo van most nem PC), menni kell.


Papirra kód, NIKON D50 sigma 18-70be bizonyiték (Carriéres CSI), Wranglerbe be, 1esbe be, Columbos –fenti intermezzo utan- Pioneerba be, Garmin 278 egyetért, Mascotszamar bologat, Safari Adventure Team day 3 mission 2 accomplished. Over and out.


Over and in. KURVA ANYADAT toll gate, feleg kilogva sem erem el, Ádam kioldja az ovem, majdnem ki fejjel a betonra, de megvan….


Back to day 1, jelentes meg nincs meg nem lehet lezarni az ügyet, Task 3: ’talald meg a gyulafiratoti – respect subbassmonster- titkos ladat a kőfalban, a fa arnyekaban (ja, persze, jo, hogy irod, hogy nem lesz arnyek, mert januar van) ird be, jegyezd fel, old meg, etc (ja, bocs nincs ’etc’). Ja, elöbb talad meg gyulafiratotot a ködben, szóval, Kedves semi-alkoholista bácsi, tenyleg kedves, motoyg is valamit ,latszik, hogy szeretne segiteni, de mar megvan, nem jar a sör, kód ’munkalapra’ fel. Kocsiba be, somlora fel. Munkalap , bmeg, munkalap, mintha hütőgép szerelőkből állna a mezony…(persze Dani szerint ’all due respect’, de Lorenzonak hütő sem kell).


Várrom utan, szívsüítbenttartkipuffog, szívsüritbenttartkipuffog utan megerkezunk somlora, kis kiterő hegyen, sörosladakbol akadaly, a helyiek ugy latszik nem gondoljak, hogy erdemes a szolon kereztul levagni az utat a kiskapolnahoz. Palik szerint monacoi sikán következik, szerintunk csak egy jobb-bal kanyar. Kocsival nincs tovabb, garmin 278 egyetert kisgarminnal, tomtom kikozositve és kibaszva a kocsibol. ( a szociálisan erzekenyeknek: kiadva Tibi tesojanak egy elagazasnal, mert meg van GSM lefedettség es nem kell kemenynek lenni annyira).

Kocsi parkol, daciavalbamakoba team mellett, fourfingers es szomjas24 meg a hegyen teljesít, a veluk utazó ’Dáma’ örködik a kocsinal mint kiderül mind3an rikito naracssárga SPARCO overallban vannak, ugy latszik van mit kompenzalni. Nem a kocsirol beszelek). Chuckkal, hegyre fel, PMR 5.34en kapcsolat ROGER, indulunk. Szomjas24 valoban már nem szomjas és jön majdnem egyenesen le, bmeg, bmeg, még ők is elöttunk, hála @&&#Ł$ł legfaszabb, legextremebb garmin 278nak.


Futolepes felfel, leves nélkül könnyebb, 10perc alatt fent a keresztnel, lada kereses, sietes, megvan, ROGER, ’ne kérdezd meg bmeg megint mikor erunk mar vissza,’ tiszacipo lefele megjobb, hátas, Chuck bajtársias kisspéttel röhög csak, CARHAART saras. Kocsiba be, JP jaro motorral iranyban van, Chuck meg segít a szölőtermésen, indulunk, misson accomplished, mar csak be kell érni Velencébe 7re. 17.30at mutat a DECHATLON GEONAUTE. Odalépunk. Pirosmalbi elmarad, tempo van, JPnek nem számitana, de Ádam kicsit érzelgős, zavarja, hogy Szomjas24, 4uj nem köszönt, felmerül, hogy a ’daciavaletc,ect holgy’ a 4uj, ezt mind Ádám_Tibi_Dani mind JP_Chuck_Lorenzo átbeszéli részletesen…



Autopalyara, 278as hangja kedvesebb, de Pioneeres LaraCroftos hangja elnyomja, minden megvan, fogysztas 20felett, szomjas24 szerel és viccel: ’Segíthetünk? kérdi Dani; Lorenzo mar hasznalta volna a desert eagle0.5ot de, Dani erősebb….’Jahhh, szereljetek meg, addig mi bekapunk egy sört.’ Dani és Lorenzo is reméli, hogy elhalalozol. Éjfélre beérünk, 5h késés. 1csapat ért be 6.58ra, de ovas lesz mert tulleptek a sebesseghatart. Mi nem. Nem tennek ilyet soha, egyszerűen nem tudunk. 2,1 tonna plusz a ’technika’ ahogy a Lacika mondja.. DAY 1 accomplished, Back on track, Langley, Back on track, Over and out completly.

Nincsenek megjegyzések: